Už jste někdy potřebovali převést .CZ doménu na nového majitele? Pokud ano, je dost možné, že jste se setkali s většími či menšími komplikacemi při jejím převodu. Tento krátký článek, nebo spíše návod by Vám tento postup měl usnadnit. Především pokud jste se setkali nutnosti tisknout, podepisovat, zasílat či notářsky ověřovat.
Základ je mít založený učet u společnsoti Active24 ( www.active24.cz ) , pokud jej nemáte, stačí pouze provést registraci ZDE . Následovně přejděte na sekci DOMÉNY vyberte REGISTRACE zde vyberte Kontakt, proveďte registraci kontaktu ( ID kontaktu – je Vaše id u CZ.NIC , zjistíte například tím, že na stránkách www.nic.cz , zadáte do vyhledávacího pole název nějaké Vaší již vlastněné domény a vedle položky Držitel naleznete něco takového zhruba: FORPSI-V14-S177356 ) . Pomocí hesla k transferu doménu dostaňte k active24 .
Nechte i nového majitele se zaregistrovat u Active24 a zařídit si registraci Kontaktu.
Nyní přejděte opět na sekci DOMÉNY – ZMĚNY – NA DOMÉNĚ , zadejte název ( bez www ) a do políčka Kontakt držitele, vložte místo Vašeho ID kontaktu, ID kontakt nového majitele. Následovně Vám i Jemu na e-mail dorazí potvrzující e-mail, který je nutno odsouhlasit z obou stran. Tím je převod domény na nového majitele dokončen úspěšně.
Přikládám jako přílohu e-mail z Active24, z kterého jsem čerpal postup:
Dobrý den,
O změnu majitele domény na Centrálním registru ( http://nic.cz ) zažádáte přes Zákaznické centrum ( http://centrum.active24.cz ) v sekci DOMENY – ZMENY – NA DOMENE. Zde vložíte název domény a Pokračovat. V administraci domény přepíšete Identifikátor Kontaktu ( nový založíte v sekci DOMENY – REGISTRACE – KONTAKTU ) na Vámi požadovaný. Po uložení těchto změn bude na oba kontakty odeslán e-mail, který je nutné potvrdit. Po jejich potvrzení se změna projeví na Centrálním registru.změnu držitele domény v našem sytému provedete přes Zákaznické centrum ( http://centrum.active24.cz ) v sekci ZMENY – ZMENA ZAKAZNIKA. Zde doplníte název domény a kód stavájícího držitele domény a Vás zákaznický účet. Po uložení této změny bude na oba účty zaslán e-mail, který je potřebné potvrdit. Po jejich potvrzení převedeme služby pod jiný zákaznický účet.
Odpovědi na nejčastěji kladené dotazy a postupy nabízíme také v Centru nápovědy – http://napoveda.active24.cz/
S pozdravem a přáním krásného dne.
Katerina Hrejzkova
oddělení zákaznické podpory
Kde to žije