Vážení čtenáři blogu,
tak si zase po delší odmlce mám důvod postěžovat, protentokrát na naše české mobilní operátory. Celkem se divím, že na sebe článek nechal tak dlouho čekat. Mám totiž takový dojem, že v této republice neexistuje osoba, která by neměla doposud špatnou zkušenost s českými operátory nebo ji neměl minimálně někdo z nejbližší rodiny. A co se tedy povedlo mně?
1. etapa „Ach ta zpropadená autoprolongace“
Již řadu let využíváme pevného internetu od společnosti O2 Czech Republic, vždy jsme platili včas, nikdy žádný problém nebyl až do dne, kdy jsme zjistili, že na trhu existují i lepší nabídky. Proto jsem se vydal na prodejnu, abych se informoval, jaké jsou výpovědní podmínky. Záhy jsem zjistil, že mi byla ve smlouvě nastavena tichá automatická autoprolongace. Tj. i když jsem navštívil prodejnu v řádném termínu před ukončením smlouvy, bylo již pozdě. Výpověď měla být dána min. 30 dní před odchodem a jelikož byla nastavena autoprolongace, automaticky naskočil další rok a a mně tak nezbývalo nic jiného, než zaskřípat zuby a čekat další rok na ukončení závazku. Ano samozřejmě jsem mohl odstoupit, ale jelikož bylo číslo psané na IČ, pokuta by byla ve stejné výši, jako bych u O2 Czech Republic využíval služby celý rok. Napsal jsme si tedy červeně do kalendáře den, kdy se musím dostavit na prodejnu a podat výpověď, autoprolongaci jsem samozřejmě též hned na prodejně zrušil.
2.etapa „Porušení závazku, pokuta a další peripetie…“
Červený vykřičník se nakonec přeci jenom přiblížil svému dni a já se tak opět vydal na prodejnu O2. Následovalo klasické otravné kolečko dotazů proč ukončuji smlouvu, následovně 15 minutové čekání na dalšího kolegu z výpovědního, který taktéž zjišťoval důvody ukončení. Také mi byla nabídnuta sleva na stávající internet, avšak ani tak nedosahovala výše, aby se rovnala plánovanému internetu od společnosti T-mobile. Kolega z výpovědního tak nakonec usoudil, že nemá smysl mě dále natahovat a ukončil to se slovy, že stejně ty kabely patří O2, takže když budu mít problém, nejdřív odbavují přednostně své zákazníky a následovně až zákazníky ostatních operátorů. Toto mě utvrdilo v tom, že dělám správnou věc a zavěsil jsem. Sláva, výpověď se nakonec podařilo sepsat, teď už jen vydržet posledních 30 dnů a 3.června jsem volný tj. od 4.června mi běží levnější internet 🙂 obdržel jsem patřičné informace k převodu a běžel k novému operátorovi pro internet za 399 Kč + 20% slevu z důvodu EXTRA pro podnikatele. Vše jsem sepsal, nahlásil a spokojeně odjel na týdenní dovolenou.
Avšak uprostřed dovolené jsem obdržel email od O2 Czech Republic s pokutou ve výši cca. 505 Kč, nechápal jsem vůbec důvod, vše bylo řádně nastaveno a domluveno. Záhy jsem zjistil, že společnost T-mobile udělala chybu a převedla pod sebe číslo pevného internetu dříve, než byl ukončen řádný závazek. Volal jsem tedy na O2 a vysvětloval situaci, nikoho to více méně nezajímalo a má reklamace nebyla uznána. Prostě jste porušil dohodu a odešel dříve než jste měl, končila slova na druhé straně linky. Trošku jsme si zanadával, pohrozil českým telekomunikačním úřadem apod. , ale věděl jsem, že pláču na špatném hrobě, ve své podstatě měli pravdu. Následně jsem tedy volal na T-mobile abych je seznámil se vzniklou situací. Obratem jsem obdržel omluvu od jejich zaměstnance a finanční částku revanšující mi výše zmíněnou pokutu, plus něco málo navíc do příštího vyúčtování. Škody byly zažehnány, levnější internet zřízen.
3.etapa „Kde se vzala, tu se vzdala… další faktura v e-mailu objevena.“
K mému překvapení jsem objevil 7.června v emailu další fakturu od O2 za období 1.května až 30.května, lehce mě to zaskočilo a začal jsem pátrat, čím že jsem si ji zasloužil. Zjistil jsem, že faktura je za období od 1.května do 4.května tj. za ty dny, než došlo k předčasnému přepnutí od T-mobile, k němuž došlo tedy 5.května. Zkrátka společnost O2 ještě provedla vyúčtování těch 4 dnů a mezitím vším stihla poslat navíc výše zmíněnou pokutu. Mylně jsem se domníval, že pokuta již obsahuje celkové vyrovnání všech závazků. Ale ono ne, neobsahovala.
Po mnoha letech tak odchází věrný klient společnosti 02 s hořkou pachutí na jazyku, omlouvám se, už musím končit čeká mě tu k platbě faktura na rozloučenou ve výši 65,16 Kč.
Rady na závěr. Pokud máte, zrušte si u svého mobilního operátora autoprolongaci a pokud přenášíte telefonní číslo, pohlídejte si i svého nového operátora… přestože je to v kódu ČVOP / KPU napsáno, do kdy je smluvní vztah s předešlým operátorem třeba držet, nic to neznamená!
Přeji Vám všem pevné nervy a lepší služby!
Ono je potřeba o věcech trochu přemýšlet a nemyslet si, že všechno funguje, jak já chci. Hlavně nebrečet…