Vážení návštěvníci,
po delší době bych se s Vámi rád podělil o další nepříjemnou zkušenost protentokrát se společností IKEA. Někdy na přelomu března jsme se s manželkou dočasně nastěhovali mimo Prahu, kdy k tomu abychom na uvedeném místě mohli nějaký pátek přečkat bylo třeba zakoupit pár základních věcí. Jedna z věcí byla samozřejmě postel a tak jsem dne 23.března 2020 objednal postel MALM 180 x 200 a matraci HAFSLO pružinovou matraci 180 x 200. To že tato pružinová matrace je naprosto šílená, v tuhle chvíli vynechme. Za pár dní skutečně postel dorazila a my se tak mohli začít těšit namísto spaní na podlaze na normální spánek v posteli. Avšak jaké bylo překvapení, když jsem postel složil a vložil do ní matraci, matrace si vesele přečnívala na všechny strany. Po chvilkovém pátrání jsem zjistil, že jsme ze strany IKEA obdrželi menší rozměr než původně objednaný, dorazila nám sice postel MALM ale namísto požadovaných 180 cm x 200 cm jsem složil postel o rozměrech 160 cm x 200 cm. Upřímně, kdo by chtěl celou postel opět rozebírat, zvlášť když mu úspěšně po mnoha stránkách manuálů nezbyl v pytlíčku žádný šroubeček či součástka navíc. Rozhodli jsme se tedy jít cestou nejmenšího odporu a namísto postele se rozhodli vrátit matraci. Matraci jsme tak úspěšně reklamovali a za pár dní obdrželi o zmíněných 20 cm menší. Ok, stalo se… hold lidský faktor, někdo na skladě udělal chybu. Paní na telefonu se slušně omluvila za nepříjemnost a slíbila vrátit cenový rozdíl mezi matracemi na účet.
Uplynul nějaký pátek a já během té doby nezaznamenal na účtu žádnou vratku. Když už to bylo více než měsíc, rozhodl jsem se zavolat na zákaznickou linku a abych zjistil stávající stav. Zvedla mi to paní, kdy po krátkém vysvětlení situace z mé strany mne však upozornila, že nechápe o co žádám, že zmíněná matrace 160 x 200 stojí 3 490 Kč tj. částka odpovídá částce kterou jsem skutečně zaplatil. Zároveň mne navedla na stránky eshopu IKEA, kde k mému zjištění uvedená cena k této matraci byla skutečně taková tj. za cenu 3 490 Kč. Jinými slovy cítil jsem se jako blb a navíc očividně dáma na druhém konci mne vnímala jen jako dalšího zmateného zákazníka, který se dožaduje něčeho na co nemá oprávnění a bylo vcelku z jejího tónu hlasu znát, ať si nevymýšlím a rychle pověsím, že má práci. I tak jsem se omluvil a k její radosti zavěsil.
Celé mne to vrtalo hlavou a tak jsem se dal do pátrání. Našel jsem si fakturu, otevřel jejich eshop se zmíněnými matraci a vcelku rychle jsem pochopil o co tady přesně šlo. Já matraci 180 x 200 skutečně dle faktury pořídil za 3 490 Kč, na eshopu jsem tuto matraci našel však za cenu 3 990 Kč. Jinými slovy za dobu vyřizování mé reklamace došlo k plošnému navýšení cen a v případě matrací se jednalo o částku 500 Kč tj. o částku které mne měla býti refundována. Takže skutečně místo původní ceny 2 990 Kč za matraci 160 x 200 stála nově matrace 3 490 Kč tj. cenu kterou jsem já v té době zaplatil za matraci 180 x 200.
Jak je Vám asi jasné, to že došlo k navýšení cen nemá žádný význam ve věci reklamace. Celou situaci jsem tak 26. května 2020 popsal do jejich reklamačního formuláře a 8.června jsem obdržel skutečně nazpět rozdíl mezi matracemi 160 x 200 a 180 x 200 na svůj účet.
Ano šlo o blbých 500 Kč, ale upřímně obdržet špatný rozměr postele a následně ještě ze sebe nechat udělat blbce, to bylo dost i na mne.
Takže poučení, nenechte se odbít a především kontrolujte si zboží a cenu v době nákupu.
Aby toho nebylo málo, díky tomuto článku jsem si uvědomil, že jsme vlastně neobdrželi rozdíl v ceně mezi objednanou postelí a obdrženou postelí, kdy jak jsme psal již výše, objednaná byla MALM 180×200 za cenu 5790 Kč a obdrželi jsme MALM 160×200 za cenu 4 690 Kč. Tj. jdu napsat na reklamační a žádat o navrácení částky 1 100 Kč 🙂 Je vtipné, že jsme na tuto skutečnost nebyli jakkoliv upozorněny a vlastně sám bych ji přehlédl, kdybych nyní nepsal o strastech s matrací.
Držte mi palce a dávejte si pozor, co si neohlídáte tak to se většinou nějak pose**. Hezký letní den!
Dobrý den, takhle už jsem se dlouho nezasmál. Ajťák z Prahy na nákupu… 🙂